Muzyka dla agnostyków i ateistów – wywiad z Milito

Wojtek Kułaga: Stworzyłeś religijną muzykę dla agnostyków i ateistów… Brzmi dość nietypowo.
Milito: To nie było nic wykoncypowanego. Moja ukochana poetka Marina Cwietajewa napisała kiedyś, że dzieło tak naprawdę można „zamyśleć wstecz”, przejść z otwartymi oczami drogę, którą się przebyło na oślep.

Wywiad z Amelią Cierpiał

Jaka na co dzień jest Amelia Cierpiał?

Na co dzień jestem zwyczajną dziewczyną, jak każda inna. Mam ekipę znajomych, z którymi lubię gadać, wychodzić na dwór, śmiać się, żartować.

Jak zaczęła się Twoja przygoda z muzyką?

Moja przygoda z muzyka zaczęła się już w przedszkolu. Wtedy pierwszy raz wystąpiłam przed publicznością na jasełkach. Bardzo się stresowałam, ale spodobało mi się, brawa były fajne i chciałam pociągnąć dalej ten temat. Teraz jestem na tym poziomie, na którym jestem i chce się wciąż rozwijać i dążyć do sukcesu.

Zoom na muzykę – Tak Brzmi Miasto 2020

– Jesteśmy na etapie pewnego resetu – gdzie przeszłość się już zdezaktualizowała, a przyszłość ma zaraz nadejść – mówi Michał Wójcik, organizator konferencji „Tak Brzmi Miasto 2020”.
11 listopada odbyła się siódma edycja konferencji „Tak Brzmi Miasto”. Pomimo trudności związanych z pandemią koronawirusa tegoroczny maraton spotkań dla muzyków miał miejsce nie w Krakowie, a na platformie Zoom.

PRZYSZŁOŚĆ – konferencja ludzi muzyki. Tak Brzmi Miasto zaprasza do sieci

To nie będzie spojrzenie wyłącznie przez różowe okulary, ale organizatorzy skupią się się na możliwościach i jasnej stronie przyszłości. Branża muzyczna potrzebuje spotkania i rozmowy, konkretnych narzędzi i omówienia kierunku, w którym chce lub nie chce zmierzać. Przyszłość nie jest tak odległa – konferencja Tak Brzmi Miasto: Przyszłość już od 11 do 15 listopada. Specjaliści poprowadzą wirtualne spotkania i warsztaty w formule, która umożliwi kontakt między wszystkimi uczestnikami, dlatego ilość miejsc jest limitowana.

Programowa czy absolutna?

Niektóre dzieła muzyki poważnej stanowią odwołanie do natury, kultury, historii lub życia twórcy, inne zaś pozbawione są pozamuzycznych odniesień.

Jak uruchomić domowe studio?

Posiadanie domowego studia staje się coraz bardziej popularne. Zespoły i artyści wybierają obecnie bardziej samodzielne podejście do muzyki. W ostatnich miesiącach COVID-19 uczynił ten wybór mniej muzycznym, a bardziej koniecznym, ponieważ wiele studiów muzycznych zostało zamkniętych z powodu ograniczeń. Ograniczenia te spowodowały, iż niektórzy aranżują swoje własne, niezależne studia muzyczne.

Szansa czy trauma? – psychika dzieci w programach typu talent show

Udział w programach typu talent show jest dla uczestnika nie tylko prawdziwą przygodą, ale również wymagającym sprawdzianem. Nie tylko umiejętności i talentu. Sprawdzianem radzenia sobie ze stresem i opinią publiczną.

Jak słuchać?

Dobiegający nas dźwięk możemy słyszeć, ale możemy go również słuchać. Pierwszy wyraz oznacza odbieranie bodźców akustycznych, drugi zaś – skupianie uwagi na tym, co dociera do naszych uszu.

Ekscentryczna siostra popkultura

Kultura popularna jest młodszą siostrą kultury masowej. Z pozoru niczym bliźniaczki są takie same, lecz wyraźna różnica kryje się w szczegółach i cechach ich „charakteru”. Popkultura jawi się jako wyraźna ekscentryczka pod każdym względem, natomiast kultura masowa lubi stawiać na swoim i rządzić.

Muzyka jako supermarket – muzyk w XXI wieku

Współcześnie przemysł muzyczny zaczął funkcjonować niczym olbrzymi supermarket. Muzyka stała się masową produkcją, a muzyk produktem. Zgodnie z założeniami kultury popularnej i masowej XXI wieku, instytucje muzyczne zaczęły działać w myśl ekonomicznej zasady – bez popytu nie ma podaży. W związku z tym konsumenci chętniej „wezmą” z muzycznej półki tego artystę, który ma dla nich najbardziej atrakcyjną „etykietę” i lepiej się prezentuje.