Krok 7: Nagraj demo

Jeśli członkowie zespołu dogadują się na płaszczyźnie muzycznej, to nagranie dema jest następnym krokiem. To konieczne, jeśli chcecie mieć „muzyczną wizytówkę”. Możecie poszukać najbardziej odpowiadającego wam studia i umówić się na sesję nagraniową. Zarejestrowanie jednego utworu nie będzie dużym kosztem, a będzie waszą muzyczną „twarzą”.

Jeśli macie kilka utworów nagranych, to byłby dobry pomysł, aby edytować je jako 30-sekundowy mashup.

Krok 8: Wybierz swój wygląd

Twój wygląd jest ważniejszy niż myślisz. Wiele początkujących zespołów zakłada cokolwiek, na co ma ochotę podczas kilku pierwszych koncertów. Jeśli nie ma jakiegoś poziomu spójności w image zespołu, jest to dość szokujące dla publiczności i może mieć negatywne skutki w odbiorze muzyki.

Pamiętajcie: Jesteście wykonawcami! Robicie show. Ludzie muszą być w stanie zrozumieć wasz pomysł na zespół. Nie musicie wszyscy nosić tego samego, a więc unifikujący mundur nie jest konieczny (chyba, że to jest to, co chcecie osiągnąć). Zespół stanowi jeden organizm, a więc i muzycznie, i wyglądowo musi być podobny „klimat”.

Jeśli większość członków nosi płócienne koszule i dżinsy, ale wokalista ma na sobie garnitur, to zdezorientuje to publiczność. Albo jeśli większość członków nosi się na czarno, ale perkusista wychodzi w jasnoniebieskim polo i spodenkach cargo, nikt nie zrozumie, o co ci chodzi.

Zaangażujcie się w postacie, które chcecie grać. To scena. Musicie zainteresować innych również waszymi kreacjami. Niczym w teatrze! Posiadanie spójnego wyglądu będzie również pomocne, gdy przyjdzie czas na zrobienie własnego merch’u.

Krok 9: Zacznij szukać koncertów

Kiedy masz już swoją nazwę, wygląd i piosenki, czas zacząć grać koncerty. Aby to zrobić, musisz przekonać właścicieli lokali, aby pozwolili ci w nich grać.

Pierwszym krokiem jest stworzenie elektronicznego Press Kit, czyli EPK. Jest to w zasadzie życiorys zespołu w branży muzycznej.

Załóż prostą stronę internetową używając WordPress, Squarespace lub Wix.

Na stronie umieść te rzeczy:

  • Muzyka, którą posiadasz
  • Zdjęcia zespołu, zarówno z sesji zdjęciowych, jak i z koncertów
  • Okładki albumów, jeśli coś wydaliście
  • Bio zespołu
  • Teledyski, jeśli je macie, lub filmy z występów waszego zespołu
  • Linki do waszych mediów społecznościowych, innych stron internetowych i miejsc, gdzie można kupić waszą muzykę
  • Pochlebne cytaty z poprzedniej prasy
  • Dane kontaktowe waszego zespołu

Strona musi być reprezentacyjna, ale nie musi być wymyślna czy droga. Promotorzy, do których będziecie ją wysyłać, będą bardziej zainteresowani tym, co jest w EPK, niż tym, jak wygląda.

Po zbudowaniu EPK, kup sprzęt, który będzie potrzebny do zagrania koncertu. Sprzęt, który należy kupić będzie zależeć od konkretnych potrzeb zespołu. Bez względu na to, co, upewnij się, że każdy sprzęt ma jakieś wzmocnienie. Wzmacniacze gitarowe dla gitar elektrycznych i basowych, przetworniki dla gitar akustycznych, oraz klipsy do mikrofonów dla instrumentów smyczkowych lub rogów.

Jeśli używasz elementów elektronicznych, upewnij się, że masz niezbędne syntezatory, programy lub pady perkusyjne, aby wykonać swoje utwory. Nie zaszkodzi też mieć zapasowe PA. Na początku będzie wiele okazji do występów, które nie mają PA, z którego możesz korzystać. Więc nie tylko możesz dostać więcej koncertów z PA, ale możesz również pobierać większe opłaty.

Krok 10: Rozpowszechniaj informacje

Kiedy już znajdziesz kilka koncertów, czas zacząć się promować. To będzie operacja typu „wszystkie ręce na pokład”. Będziesz musiał rozwieszać plakaty, tworzyć wydarzenia w mediach społecznościowych i mówić o nich swoim znajomym. W rzeczywistości, powiedz swoim przyjaciołom, aby powiedzieli swoim przyjaciołom! To działa najlepiej.

Z tłumem, będziesz miał energię, której potrzebujesz!

BONUS: Poszukaj innych profesjonalistów

Kiedy już zaczniesz się rozwijać jako zespół, nadszedł czas, aby pozyskać nowych ludzi do swojego zespołu. Aby rozwijać się jako zespół, będziesz potrzebować doświadczenia innych.

Będziesz potrzebować menadżera, który będzie zajmował się codziennymi zadaniami. Będziesz potrzebować agenta bookingowego, który pomoże Ci zdobyć więcej koncertów. Będziesz potrzebować księgowego, który zajmie się Twoimi teraz bardziej skomplikowanymi finansami.

Możesz nawet potrzebować zespołu marketingowego, który zajmie się rozpowszechnianiem informacji o Twoim zespole. To, kogo wybierzesz, zależy od ciebie. Niektóre zespoły mogą nawet skorzystać z rad przyjaciół, którzy już to zrobili. Niezależnie od tego, czym się zajmujesz, posiadanie zespołu jest jednym z najlepszych sposobów na rozwój kariery.

Ale nie zatrudniaj ich zbyt wcześnie. W przeciwnym razie będziesz po prostu wyrzucać pieniądze. Poczekaj, aż z zespołu garażowego staniesz się znanym wykonawcą. Wtedy to się stanie!